Plavání je přínosné pro mysl i celé lidské tělo

Chcete se s nadšením oddávat rekreačním sportům? Potom vyzkoušejte plavání, které je čím dál oblíbenější. Na rozdíl od jízdy na kolečkových bruslích se mu můžete věnovat v podstatě celoročně. V létě ve venkovním bazénu, v zimě zase v tom krytém. Tento pohyb je přínosný pro celé tělo, patří k těm méně náročným a ve výsledku Vám pomůže i zhubnout.

Plavání jako prostředek pro hubnutí

Nejprve se na tento druh sportu zaměříme z pohledu hubnutí. Pokud chcete zhubnout, měli byste dodržovat určitou pravidelnost. V níže uvedené tabulce naleznete několik základních číselných hodnot, které se Vám jistě hodí.

PředmětHodnota
Délka tréninku45 minut
Frekvence2x týdně
Spálené kalorie400 kcal za 45 minut
Protažení5 až 7 minut
Základní informace související s lekcí plavání.

Vhodný plavecký trénink musí pochopitelně začít prvopočátečním uvolněním. Poté následuje klidné plavání v délce trvání deseti minut. Následně přichází na přetřes dvacetiminutový intenzivnější trénink. Vše nakonec končí opětovným protažením.

S plaváním přichází spousta výhod

Stejně, jako kondiční běh zvýší Vaši výkonnost a kondici, také tímto pohybem ve vodě přispějete ke svému zdraví. Kombinace tohoto pohybu a vody je ideální z mnoha důvodů. V první řadě například nepřetěžujete své svaly. Na druhou stranu právě břišní svalstvo můžete díky plavání shodit a posílit. Ve vodě zároveň nejsou zatěžovány ani klouby, protože voda nadnáší. Při kraulu budete posilovat ramenní klouby, při plaveckém stylu zvaném prsa naopak kyčle. Už po několika plaveckých trénincích si můžete být jisti, že se budete cítit pružněji a více ohební.

Mezi další benefity patří už zmiňované spalování kalorií. Zároveň dochází k odbourávání stresu. Po plaveckém tréninku se budete cítit svěže a uvolněně. Na své si přijde i Vaše srdce a plíce. Obojí je pozitivním způsobem posilováno. I když tento pohyb vypadá velice lehce, ve své podstatě také posilujete, jelikož voda klade odpor. Plavání je zkrátka přínosné v mnoha ohledech, o čemž se můžete přesvědčit sami. Ať už vyrazíte na rybník nebo na plavecký bazén.

Publikováno: 22. 08. 2021

Kategorie: sport

Autor: LubomirZivny

Tagy: délka tréninku | kalorie | kraul | plavání | plavecký styl | protažení | prsa | spálené kalorie | sport | trénink